SJ-prioritering

måndag, 28 februari 2011

SJ har dragit igång tv-reklam som handlar om att det är pinsamt att säga att man jobbar på SJ, men att de tydligen jobbar på det…

Smart reklam, men det lär ju inte varit billigt att hyra in några Stockholms-snobbar att komma på den idén.
Tycker mest det låter som mycket snack och lite verkstad. Varför inte spendera reklampengarna på något vettigt istället? Här kommer några förslag:

  • Köp tåg som tål minusgrader och snö
  • Köp tåg som tål solsken
  • Låt personalen komma åt biljettsystemet så de slipper fråga hur många som ska till ett visst ställe. Då kan extrabussar och taxi kontaktas automatiskt redan när tåget startar och passagerare slipper vänta ute i kylan.


Lämna en kommentar

Henriks Fotohörna
IMG_3858
DSC_0136
DSC_0811
DSC_4881
DSC_5721
DSC_3048
IMG_4508
DSC_0567
DSC_0237
Arkiv
Kategorier