SJ-prioritering

måndag, 28 februari 2011

SJ har dragit igång tv-reklam som handlar om att det är pinsamt att säga att man jobbar på SJ, men att de tydligen jobbar på det…

Smart reklam, men det lär ju inte varit billigt att hyra in några Stockholms-snobbar att komma på den idén.
Tycker mest det låter som mycket snack och lite verkstad. Varför inte spendera reklampengarna på något vettigt istället? Här kommer några förslag:

  • Köp tåg som tål minusgrader och snö
  • Köp tåg som tål solsken
  • Låt personalen komma åt biljettsystemet så de slipper fråga hur många som ska till ett visst ställe. Då kan extrabussar och taxi kontaktas automatiskt redan när tåget startar och passagerare slipper vänta ute i kylan.


Lämna en kommentar

Henriks Fotohörna
IMG_4197
DSC_2301
oIMG_1599
IMG_3955
DSC_5176
DSC_1422
IMG_3847
oIMG_1924
DSC_2423
Arkiv
Kategorier